Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Szczurowej zdobyła środki z Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. Całkowita kwota wsparcia finansowego wyniosła 17 500,00 zł, w tym 20% stanowił wkład własny organu prowadzącego szkołę, czyli Urzędu Gminy w Szczurowej. Za pozyskane środki zakupiono dwa interaktywne monitory dotykowe: jeden o przekątnej 70 cali, a drugi – 65 cali.
Jeden monitor został przeznaczony do wykorzystania w klasach młodszych, w których będą przeprowadzane z użyciem środków TIK zarówno lekcje, jak i zajęcia dodatkowe. Drugi – w klasach starszych, w których oprócz zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych zrealizuje się projekty edukacyjne na różnorodne tematy, uczniowie samodzielnie będą poszukiwać w Internecie potrzebnych materiałów, przygotowywać prezentacje multimedialne, a potem przedstawiać je na forum klasy czy szkoły, np. w czasie uroczystości szkolnych.
W trakcie zajęć dzięki zakupionym monitorom uczniowie w interesujący sposób będą poznawać nowe treści, korzystać z programów i gier edukacyjnych, wykonywać różne ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości, sprawdzać wiedzę poprzez rozwiązywanie testów. Zainteresowani będą tworzyć animacje, a uzdolnieni językowo realizować internetowe projekty międzynarodowe. Dostęp do Internetu ułatwi też uczniom przygotowanie materiałów potrzebnych na lekcje.
Zakupione monitory przyczynią się więc do uatrakcyjnienia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, do aktywizowania uczniów w procesie nauczania, a także do rozwijania ich uzdolnień i zainteresowań. Dodatkowe wyposażenie sal z dostępem do Internetu dla uczniów wpłynie na pełniejsze wykorzystanie ich możliwości intelektualnych, w efekcie na podniesienie kompetencji.
Swoje kompetencje będą podnosić też nauczyciele pracujący na zajęciach z monitorami interaktywnymi, będzie miała miejsce wymiana doświadczeń i dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami. Utworzy się w ten sposób „Bank materiałów interaktywnych”, umieszczony w szkolnej bibliotece, zawierający opracowane materiały, np. scenariusze zajęć z wykorzystaniem TIK oraz przykłady dobrych praktyk.
Zakupione środki dydaktyczne podniosą w efekcie jakość pracy szkoły.