W dn. 6.02.2015r. na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Szczurowej odbyła się debata szkolna w ramach realzowanego projektu "Szkoła z Klasą 2.0". Wzięli w niej udział uczniowie kl. 4-6 oraz dyrektor szkoły pani Alina Oleksy, nauczyciele uczestniczący w projekcie tj. panie: Vitalina Pastuch, Jolanat Łoboda i Beata Rosa. Wspólną rozmowę poprowadził koordynatorka projektu pani Marcelina Pajor. Wcześniej uczniowie zostali poinformowani o debacie szkolnej ustnie przez nauczycieli biorących udział w tym przedsięwzięciu oraz za pomocą gazetki informacyjnej i notatki zamieszczonej na szkolnej stronie WWW. Na początku spotkania wszyscy uczestnicy zostali powitani, wyjaśniono im co oznacza słowo debata oraz jaki będzie temat dzisiejszego spotkania. Szkony zespół wokalny pod przewodnictwem pani Vitaliny Pastuch wykonał piosenkę pt.:
TIK w edukacji
(Na muz. Janusza Nowosada)
1. Jeśli w naszej szkole masz rutyny dość,
To do Szkoły z klasą chęć udziału zgłoś!
Refren:
TIK w edukacji – to zalet sto,
Mocne narzędzie, czy wątpi kto?
Szybkość, skuteczność -
To wszystko TIK,
Nie tylko mody krzyk!
2.Wykorzystasz mądrze do nauki sieć,
Dr. Google pomoże super wiedzę mieć.
Refr.
3. Serfując, czatując i blogując też
Zachowaj ostrożność, przecież to już wiesz.
Refr.
Następnie reprezentanci poszczególnych klas zasiedli przed pozostałą społecznością szkolną. Mieli oni za zadanie odpowiedzieć na przygotowane przez koordynatorkę projektu pytania dotyczące TIK. Odpowiadać na nie pomagała im reszta publiczności. Następnie, kiedy pewne definicje zostały przeypomniane i dotatkowo wyjaśnione, dzieci podawały plusy i minusy korzystania z TIK. Zostały one zapisane na komputerze. Potem wszyscy wspólnie dyskutowali nad tworzeniem Kodeksu 2.0. Uczniowie zgłaszali swoje propozycje, które następnie zostały przegłosowane, a potem zapisane na kolorowych kartkach i zawieszone na sztalugach. W ten sposób stworzono roboczą wersję tego dokumentu, który następnie sprawdzony przez zespół Nauczycieli 2.0 i przy akceptacji uczniów został zatwierdzony. Dla wyszystkich było to nowe doświadczenie. Szczególne dla uczniów, którzy mogli aktywinie brać udział w tworzeniu tego dokumentu. Całość wydarzenia sfotografowano i zamieszczono na platformie programu. Debata szkolnego trwała 1,5 godziny.