Witaj na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. Aadama Miciewicza w Szczurowej
Dziś jest: piątek, 29 marzec 2024 r.    Mapa strony
Sport-Ruch-Zabawa
Babia Góra zdobyta !!!
28 kwiecień 2014

VIII rajd turystyczny zorganizowany przez Gminne Koło PTTK „ Harnasie” przy Szkole Podstawowej w Niedzieliskach  był wyjątkowy.  W dniach 24-25 kwietnia grupa prawie 40 osób z terenu gminy wraz ze swoimi opiekunami i przewodnikiem panem Stanisławem Kornasiem wybrała się na najwyższy z dotychczasowych zdobytych szczytów a mianowicie na Babią Górę (1725m n.p.m.) w Beskidzie Żywieckim. Dobra pogoda i  sprzyjające warunki pozwoliły na zdobycie tej właśnie góry.  Trasa była naprawdę wymagająca, dlatego niektórzy uczestnicy zakończyli swoją wspinaczkę na szczycie Małej Babiej Góry (1517m  n.p.m.).

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy  w  miejscowości Zawoi  Markowe. Następnie po około 2 godzinach marszu  zatrzymaliśmy w  schronisku na Markowych Szczawinach. Po dłuższym odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę gdzie przechodząc  przełęcz Brona dotarliśmy do wyznaczonego celu. Po podziwianiu wspaniałych widoków i zrobieniu pamiątkowych zdjęć  zmęczeni ale i bardzo zadowoleni wszyscy razem zeszliśmy na dół do autobusu. Po dotarciu na miejsce noclegu do pensjonatu „Kachna” w Zawoi został zorganizowany przez opiekunów konkurs dla uczestników wyprawy o tematyce związanej z profilaktyką, turystyką górską i krajoznawczą. Najlepiej na zadawane pytania odpowiadali zawodnicy z Zaborowa. Drugie miejsce zajęli uczniowie z Uścia Solnego a osoby ze Strzelec Wielkich i Szczurowej musiały się zadowolić trzecim miejscem. Dla wszystkich biorących udział w konkursie zostały wręczone nagrody,  które przygotował zaprzyjaźniony z nami przewodnik pan Stanisław Kornaś. Na zakończenie dnia pełnego wrażeń i przygód zorganizowana została dyskoteka na której mimo zmęczenia chętnie wszyscy się bawili.

Drugiego dnia wyszliśmy na górę Mosorny Groń (1047m n.p.m.), na której znajduje się wyciąg narciarski. W zimie zjeżdżają tutaj miłośnicy nart. Ze szczytu góry roztaczają się niezapomniane widoki gdyż wierzchołek jest punktem widokowym na Beskid Żywiecki z Babią Górą, Beskid Makowski oraz Tatry. W drodze  powrotnej zobaczyliśmy jeszcze piękny wodospad. Po dotarciu do autobusu ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i gratulujemy zdobycia kolejnych szczytów. Dziękujemy również osobom m.in. panu Marianowi Zalewskiemu wójtowi gminy Szczurowa, pani Halinie Łobodzie  dzięki którym udało się po raz kolejny zorganizować ten rajd turystyczny.

zdjęcia i tekst Robert Dzień

« powrót
Wyszukiwarka:
Najnowsza galeria
Polecamy
2010 Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Szczurowej - www.spszczurowa.pl
Wszystkie prawa do wizerunku strony, a także materiałów na stronie są zastrzeżone.